ROWEROWY GDAŃSK
piątek, 19 kwietnia 2024

Rowerem do pracy – w 5 dni dookoła świata!

W kampanii Rowerem do pracy, która odbyła się w dniach 2-6 czerwca br. 1200 pracowników gdańskich firm przejechało 69 000 km!

W  kampanii „Rowerem do pracy”, która odbyła się w dniach 2-6 czerwca br. 1200 pracowników gdańskich firm przejechało 69 000 km!

Tegoroczna edycja kampanii „Rowerem do pracy”, była rekordowa pod wieloma względami. W okresie jedynie 5 dni 1200 pracowników z 61 gdańskich firm przejechało łącznie 69 000 km, czyli prawie dwa okrążenia dookoła świata! Rekordowe były również odległości, które na rowerze pokonywali uczestnicy, w tym miejscu szczególne gratulacje należą się Panu Arkowi Bańce z firmy Fineos, który rowerem do pracy przyjechał aż z Elbląga pokonując 77 km. W kampanii, poza zapalonymi rowerzystami, wzięło udział wiele osób, które specjalnie dla jej celu przesiadły się z samochodu na rower. Firmy uczestniczące w kampanii zostały podzielone na cztery kategorie ze względu na liczbę zatrudnionych, a kryterium oceny był  udział osób dojeżdżających do pracy na rowerze.

Elwira, Międzynarodowe Targi Gdańskie
Adam, IHS Global SP z o.o.
Jolanta, Jeppesen Poland SP z o.o.
Tomek, Europejskie Centrum Solidarności

W kategorii mikro (1-10 zatrudnionych),  bezkonkurencyjna okazała się firma Dekoracje & Dodatki w której wszyscy pracownicy dojeżdżali do pracy na rowerze. Drugie miejsce wśród mikro-przedsiębiorstw zajął Zakład Usług Technicznych Architekt Wanda Grodzka z wynikiem 57 proc.

Wśród małych firm (11-50 zatrudnionych), konkurencja była najsilniejsza, a startujący w niej uczestnicy uzyskali rewelacyjny średni wynik 34 proc. W tej kategorii zwyciężył  Fineos Polska z wynikiem 69,5 proc., kolejne miejsca zajęli NET P.C. z 61-procentowym udziałem rowerzystów wśród pracowników oraz Conrad, gdzie do pracy na rowerze przyjeżdżało 57 proc. pracowników.

W grupie średnich firm (51-250 zatrudnionych) 14 proc. pracowników przyjeżdżało do pracy na rowerach. W tej kategorii zwycięzcą okazał się Automatic Systems Engineering z wynikiem 27 proc., drugie miejsce przypadło firmie Transprojekt Gdański 26 proc., a na trzecim miejscu uplasował się Compuware z wynikiem 23,5 proc.

Wśród największych firm najlepszy wynik 22 proc. osiągnęła  Wirtualna Polska, kolejne miejsca zajęli: Dr. Oetker Polska 13 proc. oraz Lufthansa System Poland z wynikiem 9 proc.

Dla laureatów kampanii przygotowaliśmy nagrody, którymi są zestawy oświetlenia rowerowego. Kampania spotkała się bardzo dobrym przyjęciem i wyzwoliła wiele pozytywnych emocji, co odzwierciedliły e-maile, jakie napływały do nas od uczestników:

„Dziękuję za świetną akcję! Dzięki niej udało mi się namówić na dojazdy do pracy rowerem kilka osób, które wcześniej w ogóle nie myślały o zamianie samochodu na rower. Miło było widzieć jak bardzo są zadowoleni z tej zmiany, ile pozytywnych emocji to wyzwoliło i jak bardzo są zaskoczeni z przyjemności dojazdu do pracy rowerem.”

Jakub Furkal,  Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów

„Już dzisiaj obserwujemy pozytywny wydźwięk akcji w postaci kilku osób, które zadeklarowały chęć stałego dojazdu do pracy rowerem i na dzień dzisiejszy swe deklaracje realizują.”

Krzysztof Szulca, Cross Finance

“Dziękuję za organizację tej kampanii. Naprawdę świetny pomysł, który wygenerował mnóstwo pozytywnych dyskusji w naszej firmie. Liczymy na dobry wynik oraz kolejne tak pozytywne akcje.”

Mariusz Gorzóch, Holte Software Poland

Jako organizator kampanii „Rowerem do pracy” chcieliśmy podziękować  wszystkim uczestnikom za tak liczny udział, gratulujemy rewelacyjnych wyników oraz życzymy wielu pozytywnych emocji w trakcie codziennej jazdy  rowerem do pracy.

GALERIA KAMPANII "ROWEREM DO PRACY"

Organizatorem kampanii"Rowerem do pracy” jest Urząd Miejski w Gdańsku w ramach realizacji projektu abc.multimodal współfinansowanego przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Południowy Bałtyk.

baner1

ikona pdf
Wyniki kampanii "Rowerem do pracy"