ROWEROWY GDAŃSK
piątek, 29 marca 2024

Kampania promująca ruch pieszy i rowerowy - "Bitwa na kilometry"

Trzy gdańskie szkoły podjęły się zadania okrążenia Ziemi w przeciągu zaledwie 30 dni. Piechotą, na rolkach, rowerze, czy hulajnodze - dzieci, ich rodziny oraz nauczyciele będą zdobywać cenne kilometry w drodze do szkoły i nie tylko.
Bitwa na kiloemtry - logo

Trzy gdańskie szkoły podjęły się zadania okrążenia Ziemi w przeciągu zaledwie 30 dni. Piechotą, na rolkach, rowerze, czy hulajnodze - dzieci, ich rodziny oraz nauczyciele będą „zdobywać” cenne kilometry w drodze do szkoły i nie tylko. Zabawę uatrakcyjni codzienne losowanie voucherów do parku linowego i na ściankę wspinaczkową. A wszystko to w ramach „Bitwy na kilometry” - pilotażowej kampanii projektu Switch, zorganizowanej przez Miasto Gdańsk, w partnerstwie z brytyjską agencją Intelligent Health.

Celem kampanii „Bitwa na kilometry” jest promocja aktywnych podróży - odbywanych pieszo, czy rowerem oraz związanych z tym korzyści zdrowotnych. - Poprzez takie działania zachęcać chcemy dzieci i dorosłych do większej aktywności na świeżym powietrzu - częstszego chodzenia pieszo, jazdy na rowerze, czy hulajnodze. Największy nacisk kampanii położony jest na zastąpienie spacerem lub przejazdem rowerem krótkich podróży pokonywanych samochodem – mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.

W Bitwie na kilometry, od 14 września do 13 października, udział wezmą trzy szkoły podstawowe w Gdańsku: SP nr 1, SP nr 2 oraz Pozytywna SP. - Podczas kampanii będziemy zachęcać uczniów, ich rodziców i nauczycieli do rejestrowania swoich podróży odbytych aktywnie. Posłużą do tego rozdane uczestnikom karty magnetyczne i rejestratory rozlokowane w wielu miejscach na osiedlach wokół szkół – wyjaśnia kierownik Referatu Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu Remigiusz Kitliński.

Bitwa na kiloemtry - foto

Wspólnym celem gdańskich szkół będzie przebycie w ciągu 30 dni dystansu dookoła Ziemi, czyli 40075 km. Dodatkowo, biorące udział w akcji szkoły będą rywalizowały ze sobą w dwóch kategoriach: największej liczby zdobytych kilometrów oraz najwyższej średniej zdobytych kilometrów w przeliczeniu na jednego uczestnika. Stan rywalizacji i ilość zgromadzonych przez siebie kilometrów można będzie śledzić na bieżąco na stronie www.bitwanakilometry.pl. Każdy przebyty kilometr dodawany jest do wyniku szkolnej drużyny. Czy razem uda im się odbyć podróż dookoła świata i pokonać 40 075 kilometrów? Kto wie… a może zajdą dużo dalej? - Najważniejsza jest jednak dobra zabawa i wyrobienie zdrowych nawyków częstego ruchu – podkreśla Piotr Grzelak.

Uczestnicy Bitwy otrzymują zestaw, który zawiera kartę magnetyczną, mapę okolic szkoły z zaznaczonymi czytnikami kart oraz broszury informacyjne na temat kampanii. Dla młodszych uczestników przygotowano zeszyty z atrakcyjnymi zadaniami i informacjami na temat zdrowego i aktywnego stylu życia.

Uczniów w staraniach wpierać mogą także ich rodzice. - W ramach kampanii przewidzieliśmy liczne nagrody losowe, które zostaną rozdane wśród uczestników zarówno podczas jej trwania, jak i na jej zakończenie. Wszyscy uczestnicy kampanii wezmą udział w losowaniu nagród, ale szanse na atrakcyjne nagrody końcowe wzrastają wraz z ilością uzbieranych kilometrów – mówi Kitliński.

Bieżące wyniki kampanii dostępne są na stronie bitwanakilometry.pl, natomiast wszelkie aktualności będą komunikowane przez Facebooka - bit.ly/bitwanakilometry. Pozostałe szczegóły na temat kampanii i projektu dostępne są na stronach: www.bitwanakilometry.pl oraz www.switchtravel.eu.

Kampania „Bitwa na kilometry” współfinansowana jest ze środków projektu Switch, realizowanego w ramach Programu Inteligentna Energia dla Europy.

broszura dla dzieci Bitwa na kilometry

Młodsi uczestnicy kampanii "Bitwa
na kilometry" otrzymali broszurę
z ciekawymi zadaniami ruchowymi
oraz informacjami na temat korzyści
zdrowotnych wynikających z częstego
ruchu na świeżym powietrzu,
zdrowej diety oraz innych ciekawostek.

Kliknij na obrazek obok,
aby zajrzeć do broszury.

o wynikach kampanii czytaj tutaj
Galeria 1
kampania trwa

Galeria 2
Finał

Bitwa na kiloemtry - sponsorzy